"" Purple Area: Inne- och utekänsla

fredag, juli 18, 2008

Inne- och utekänsla

Shootfactory är verkligen en inspirationskälla när det gäller häftiga hus. Det här med stora öppna ytor och gigantiska glaspartier är en av mina favoriter. Det har ett golv som går i linje och gör att man inte märker övergången från inne och ute. Att man dessutom kan se igenom huset på flera ställen är ett extra plus.

I just love this house from Shootfactory. Big windows, open space and with a floor that reduces the feeling of inside and outside.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt, väldigt snyggt! Bild tre gillar jag jättemycket. Så skulle jag kunna tänka mig att bo men det går väl knappast här med allt regn och rusk.
Visst är det väl Eames-stolar man ser runt bordet... snygga!

Anne, anness design sa...

Så snyggt!Det är så härligt när man kan öppna upp så att inne känns som ute. galet snyggt!

Anonym sa...

Snyggt. Emma Lundberg skrev redan på 1930-talet om kontakten ute-inne. Engelsmän är duktiga på det, själv är jag lycklig, att efter tio år har vi fin utsikt från alla fönstren :)

purple area sa...

Proforma, vi har lite andra krav på värme i detta landet. Men det går att ha det så, 3-glas fönster bara. Intrycket blir något bastantare förstås.
Jodå det är Eames.
Anne, har precis upptäckt din blogg, den är kanon, otroligt vackert foto. (Skäms för att jag inte varit där tidigare, men ibland hinner jag inte med.)
Hannele, det är ett slitet uttryck, men samtidigt träffsäkert.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...