"" Purple Area: Trendigt beige

måndag, maj 03, 2010

Trendigt beige

De beige nyanserna är verkligen i ropet just nu. Tror att inredningsvärlden och modevärlden går mer hand i hand i dag än för några år sedan. Det känns inte som om där ligger någon tidsfördröjning när det gäller trender längre. Men det känns kul med beige. Det har varit så mycket grått och svart länge att det känns befriande med en annan färgbas. För det är lite vad det är, en bas man kan utgå ifrån. Själv kör jag gärna bara med basfärgerna och lägger inte så ofta till fler färger, men det kan man så klart om man vill. Lägg märke till de vackra blickfången man byggt upp. Bilder från Living Etc.

När jag skriver basfärger så menar jag neutrala färger som vitt, svart, grått, beige, brunt... och inte rött, grönt, gult m m... som jag betraktar som accentfärger. Det här är bara mitt sätt att se på det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Du, detta är min stil helt och hållet och jag dreglar över bilderna!!

Agneta

Att ha det gott sa...

Jag gillar detta

Geisslein sa...

beautiful pictures, beautiful style! makes me want to redecorate my house ;o)

Anonym sa...

Jag håller med dig. Kläd och inredingsmode går hand i hand just nu, lägg till jeansfärgen så säger det bara klick. Jeansskojortan/jackan är tillbaka och till sommaren blåser det en blå vind i inredningen :)

Najs blogg du har!

//Lena

::Sofia-Tingelings:: sa...

Otroligt vackert och rogivande. Har också plockat med mig beige i "bas-portföljen".

Anonym sa...

Beige är fräscht tillsammans med vitt...här återkommer jag alltid till beige, vitt, grått och svart även om jag ibland gör lite snedsprång till accenterna ibland:)
Milla
Ps. Vilka bra shopping-tips inför min London resa i sommar.Tack.Ds

Gypsy Purple sa...

I want that cupboard to put all my art stuff in!!!!

Vintage sa...

Tack för härlig inspiration! Kramar Susanne

red ticking sa...

i love the name of your blog and everything about your blog.. so happy to have found you. xx pam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...