"" Purple Area: Lagom blått på detaljer

fredag, juli 02, 2010

Lagom blått på detaljer

Eftersom jag hade en riktig blå era på 90-talet som gjorde att allt från tallrikar till mosaik på toaletten, och även fönsterna på vårt hus, blev blå så har jag än idag lite svårt för blått. Tyvärr för egentligen är det riktigt snyggt och passar bra ihop både med svart, vitt, grått och trä. Det blir klatschigt och färgglatt utan att det blir för mycket. Lite lagom helt enkelt. Sen behöver man inte överdriva så som jag gjorde och framförallt... och det här är ett tips - använd färg på detaljer som lätt går att byta ut. Bilderna från VT Wonen.

6 kommentarer:

[room] by sofie sa...

Blått är flott!!! Men jag håller med ...hade själv blåa soffor då det begav sig ;)

Fina de virkad puffarna är! En sån skulle jag inte tacka nej till...

Kram Sofie

elena nuez sa...

i loooove this post!!!
greetings from spain

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Tänk att jag som är svart/vit har börjat gilla färg och speciellt blått. Det trodde jag inte för 6 månader sedan. Väldigt sköna bilder! / Henrick

Petra sa...

Blått har krypit sig in i mitt liv nu på slutet. Jag fick oxå en överdos av det på 90-talet ;-)
Trevlig helg / Petra

www.familjenvillagrande.blogspot.com

Nele sa...

Det är verkligen inte lätt att göra ett fint rum med så mycket blått..Jättefint och frächt!

Åse - Interiörguiden sa...

Ohh la laaa, det här gillar jag, själv har jag aldrig tröttnat på blått!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...